Kraťas natočený Davidem Lynchem během volných chvil při realizaci Eraserhead. Žena s amputovanou nohou sedí na gauči a píšíc
velmi osobní dopis svému známému nahlas přemýšlí nad formulací vět. Vtom k ní přijde doktor a začne se jí vrtat v ráně po
amputaci. Žena si ho nevšímá. Ani ve chvíli, kdy doktor značně znervózní kvůli krvi, nezadržitelně tryskající z rány.
Černobílý film je natočený v jednom statickém záběru, kamera snímá gauč a ženu zepředu, doktor je k nám otočený zády.
David Lynch dokazuje, jak z mála dokáže udělat hodně. Hračka mistra špatností a tajemna.
(Djkoma, www.csfd.cz)
Ne, nemluví ze mne trauma z vlastní amputované nohy nebo čehokoli jiného, a není to odpor k Lynchovi, což dokazuje mé
štědré hodnocení jeho dalších věcí, ale to je vážně nutný vzdychat spokojeností nad touto samoúčelnou septickou zábavou jenom
proto, že to natočil mistr Lynch?
(kleopatra, www.csfd.cz)
Opravdu pouze experiment Davida Lynche, kde on sám v roli doktora ošetřuje rány ženě (Catherine Coulson) po amputaci obou
nohou. Ta mezitím píše dopis velmi osobní povahy a divák naslouchá jejím myšlenkám z vyprávění. Je to nesmírně jednoduchý film,
už svým zpracováním. Podobně jako třeba u daleko pozdějších Rabbits, využil Lynch údernost jednolitého statického záběru a
nenarušoval proces jakýmkoliv střihem. Ačkoliv je film tak prostý, nebylo mi při jeho sledování dvakrát lehko.
(Eodeon, www.csfd.cz)
Fuj! Konečně můžu dát něčemu od Lynche s klidným svědomím hodnocení odpad! Lynch je úchyl, který občas dovede
stvořit mimořádně zajímavý film.
(Ruut, www.csfd.cz)
Amputee skvěle demonstruje, že Lynchovi stačí jeden záběr, aby dokázal skvěle strhnout.
(kinej, www.csfd.cz)
Ještě že to je černobílé. Jinak bych asi špatně dopadl...
(mgb21, www.csfd.cz)