Mladý chlapec, týraný vlastním otcem a matkou jednoho dne zasadí zvláštní semena, ze kterých vyroste jeho babička. U ní
posléze začne hledat lásku a útěchu, kterou nenachází u svých rodičů.
Další, v pořadí již třetí Lynchův filmový počin. Opět jde o dílo velmi surrealisticky zpracované. Snímek pojednává o malém
chlapci, který zažívá mnoho trápení, týrání a příkoří. Lásku, útěchu a radost ze života nachází u své (metamorfózou vzniklé)
babičky. Velmi silný snímek o tom, že "dotek" může bolet a zároveň může (a měl by) být projevem krásných citů. Film, u něhož
jsem si několikrát vzpomněl na ono "beatlesovské": "All we need is love". ;o) Poznámka: BABIČKA je první Lynchův počin, o němž
se dá říct, že se ze škatulky Filmový projekt přesunul do škatulky Film. David Lynch na tento svůj opus dostal grant od The
American Film Institute. Splnil totiž dvě podmínky pro obdržení grantu: 1. existence nejméně dvou projektů (Lynch v té době
měl dva vytvořené projekty - SIX FIGURES GETTING SICK a THE ALPHABET) a 2. předložení projektu, na který měl být grant
udělen (BABIČKA).
(Zputnik, www.csfd.cz)
Lynch geniálně přešel od animovaného ke hranému filmu. Je to takový surrealistický horor, skvělé zfilmování děsivého snu.
(kinej, www.csfd.cz)
Stále velice špatné a nicneříkající... Dílko je už ale trochu sympatičtější, než v předešlých dvou "filmech", atmosféra je
vytvořena za autorsky profesionálnějších metod, než neustále řvoucí sirénou, nebo vykřikováním hlásek, vyskytují se dokonce i
náznaky příběhu a ve třetí čtvrtině se objeví vynikající hudba. To je ale tak vše.
(Dan9K, www.csfd.cz)
Sám príbeh vlastne nie je nijak šokujúci ani desivý, je skôr silný a citlivý, pojednáva o potrebe lásky, rodiny a vzájomného
pochopenia, a viem si dosť dobre predstaviť ako milo (ale tiež zdravo ujeto) by ho interpretoval napríklad taký Tim Burton za
pomoci hudby Dannyho Elfmana. Ale toto nie je film Burtona, je to číra lynchovina, takže tu máme pôsobivo mrazivú atmosféru,
neľudsky vyzerajúcich, odstrašujúcich hercov s tvárami bielymi ako stena, krvavo červenými perami a očami a psychopatickými
pohľadmi, ďalej krásne štýlové prechody od animovaného k hranému, od čiernobieleho k farbám (trochu mi to pripomína neskorší
comics Sin City, ktorý je tiež čiernobiely a a farby sa tam vyskytujú len zriedka, ale vtedy sú sýte a vždy niečo zdôrazňujú)
a nakoniec bláznivé psychedelické zvuky, ktoré sem-tam prechádzajú do niečoho, čo sa dá nazvať hudba. Ako celok je to mimoriadne
pôsobivé, Lynch skvelo ilustroval svoj nekonečný talent a formálnu originalitu už dávno predtým, ako si ho niekto začal všímať.
(Tommy987, www.csfd.cz)
Sice jednoduchý příběh (není se co divit vzhledem k délce), ale to zpracování je nezapomenutelné, vyjímečné, děsivé, šokující.
Okamžitě poznáte, že jde o lynchovinu.
(ladylucifer, www.csfd.cz)
Geniálny nápad (chapec si zasadí vlastnú babičku:)) pretavený do ďalšieho surealistického znepokojivo-pochmúrneho dielka, ktoré
mi príde najmä po vizálnej stránke ako dokonalejšie pokračovanie Abecedy. Ako sám Lynch o Grandmother vraví: "Bolo to nahustené
bez poriadneho skutočného scenára"...Asi ma Lynchovy fanúšikovia "zlynčujú", ale nedalo by sa toto tvrdenie aplikovať aj na
také Lost Highway?
(jojinecko, www.csfd.cz)
V mých očích je babička nejlepší krátký psycho od Lynche. Lepší už to snad ani bejt nemůže. Lynch piloval svůj jedinečný styl
už od mládí, a babička to jen potvrzuje, je to jeho snad vůbec první delší film, který natočil a příběh o malém klukovi, který
má zlé rodiče a je nešťastný, ale jeho záchranou je jeho babička, která ho jako jediná má ráda, ale umírá. Film nemá absolutně
žádný scénář, akorát psycho zvuky, které dávají filmu ráz.
(Anticque, www.csfd.cz)
Pro mně jedním slovem geniální dílko. Tady někde jsou zárodky Lynchovy pozdější tvorby.
(Silverluv, www.csfd.cz)