Velmi nekonformní televizní muzikál s hudbou Angela Badalamentiho.
Z diskuzí...
Povinnost pro milovníky hudby Angela Badalamentiho. Muzikál je snem pro milovníky Badalamentiho
a noční můrou pro příznivce muzikálů, jako Dracula, či Kleopatra. Hudba je hlavní devizou filmu. Místy libé
tóny, místy neurotický klarinet doprovází brutální scénografie Lynche, chvílemi připomínající bad trip.
(kinej, www.csfd.cz)
Když posloucháte muziku, dostanete se v ideálním případě do stavu absolutní volnosti, oproštěnosti od těla
a vybavují se vám různé obrazy a (vý)jevy. Badalamentiho hudba k tomu přímo vybízí. Tentokrát představy
"vyrobil" David Lynch za vás; nastolil atmosféru starých amerických klubů 50. let, kde se po podlaze klouže
kouř a opodál stojí rozbité auto. Hlavní zpěvačka s božským hlasem Julee Cruise se převážně vznáší vzduchem a
zpívá. Není nutné ji sledovat, stačí se naladit na správnou vlnu a nechat se unášet. Vizualizace skladeb se
ovšem moc nemění, a tak oceníte drobné nápady jako krátkou detektivku a řezání dřeva (narážka na Twin Peaks),
tancující dívky a nakonec snad, že to má jen těch 50 minut.
(Silas, www.csfd.cz)
Úvodem bych chtěl zmínit, že Julee Cruise má hlas jako anděl - přestože jsem anděla ještě nikdy neslyšel,
a někdo může dokonce pochybovat o jejich existenci; každopádně bych toto přirovnání dále nerozebíral a patřičné
kacíře odkázal na film City of Angels;). Hudba je dokonalá a děj, korigovaný taktovkou Davida Lynche ji
bezchybně doplňuje. Nebo je tomu snad naopak? Hlavní je, že psychicky narušený divák se dobře baví. Já se bavil
nadmíru dobře.
(Eddie003, www.csfd.cz)
Připadal jsem si jak na tripu. Vážně hodně avantgardní muzikál. Přece jenom dám radši přednost klasice.
Ale originalitu tomu vzít nemůžu.
(pepino, www.csfd.cz)
To přirovnání k tripu je opravdu na místě. Je to zase ta jedinečnost všeho, co Lynch vytváří, tentokrát
mnohem více dokreslovaná hudbou, která snad nahrazuje i tu nepatrnou dějovou linku, co se u jiných jeho filmů
dá s trochou štěstí občas najít.
(Willow666, www.csfd.cz)